♥ Dag 5 – Vad är kärlek. Dag 6 – Min dag. Dag 7 – Min bästa vän.♥

har inte mått så bra, så har inte skrivit nått inlägg på 3 dar. så nu kommer det dubbelt upp för 3 dagar.


vad är kärlek?

Kärleken är svår att beskriva, precis som känslor i övrigt. Kärleken är motsatsen till hatet och det innebär att den förenar människor, till skillnad från hatet som sliter isär och förstör. Kärleken är villkorslös, den kräver egentligen ingenting tillbaka, men den som ger kärlek får nog ofta kärlek tillbaka. Det är en känsla som framkallar andra känslor, som oro och sorg. Oro för att mista dem du älskar, sorg när du mister dem. Men för det mesta förknippas nog kärlek med glädje.
Vi behöver tro på kärleken, tro på att det finns något som är värt att kämpa och leva för. Av någon anledning har vi fått för oss att vi kan uppleva oss oövervinnliga, odödliga, starka och livskraftiga genom kärleken. Inget känns då omöjligt att uppnå och vi kan utföra oväntade saker. Är detta verkligen vad vi tror vad kärlek är eller är det mer ett dröm senarie? För samtidigt så vet vi att ingenting är så sårbart som kärleken. Kärleken hotas ständigt av svek, död, bedrägeri och lögn. Vilken definition man anser stämmer mest, beror helt på vad man själv upplevt.
Kärleken får den mörkaste dagen att fyllas med liv, värme och ljus. Kärleken går över mitt förstånd och den är egentligen ingenting som jag kan beskriva.






Min dag. (måndag)

gick upp vid halv tio, åt en mugg med fil o flingor :P
gick ner till tåget, åkte till barkarby outlet.
bytte ett par skor som hade gått sönder.
sen gick jag runt lite där, handlade en julklapp.
åkte hem. satt vid datorn i några timmar.
lagade mat.(köttfärsås och spagetti).
sen kom johan, vi kollade på den 5;de harry potter filmen.
sen rökte jag, sen sov jag.

tråkiga jag med mig tråkiga liv.







Min bästa vän.

har så svårt för det där med "bästa vänner". jag har väldigt svårt att lita på folk.
och har därför väldigt svårt att få nära vänner. har haft 3 stycken i hela mitt liv.
men vi pratar nästan inte med varandra alls just nu.
om jag ska säga en bästa vän nu, så är det nog Jessy.
för det e henne jag är med mest. o kan prata med mest.
saken är att jag nästan itne har några kompisar. så för mej är hon viktig.
men själv har hon massa kompisar och ser nog inte mig som en lika bra vän.
eller jag vet itne. men iaf. det får räcka så.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0